2 Mayıs 2012 Çarşamba

Empire Total War Razor Kurulum


Bir iki gündür oyunu kurmaya çabaladım durdum, bazı yerlerde hata veriyordu - aslında hata verdiğini sanıyormuşum bunu geç anladım! Kurulum paketinin razor sürümü olduğunu varsayarak kurulumu resimle anlatacağım...

Oyun hakkında görüşlerim: Grafik açıdan tabiki rome total war ile mukayese edilemez - aynı şekilde karmaşa açısından da shogun total war dan 5 gömlek üstün bir oyun... Savaşların yönetimi pek ilgimi çekmedi, nerede rome total war nerede empire total war! Kılıçların yerini asla tüfeklere toplara değişmeyen biri olarak oyun bilgisayarımda bir müddet daha kalacak ve silinip birdaha kurulmayacak gibi duruyor...

Kurulum Hakkında Püfler:

1- 2 dvd lik paketi indirdiğinizi, arşivden çıkardığınızı ve bilgisayarınızda deamon tools yada türevi olan bir program olduğunu varsayıyorum. Not1: sanal sürücülerinizde hazır!

2- Sanal sürücünüze dvd 1 içindeki iso dosyasını yüklüyorsunuz - otomatik olarak install arayüzü karşınıza çıkıyor! Standart hiçbir şeyi kurcalamadan direk install tuşuna basıyorsunuz... Ara ara sizden .sid uzantılı dosyalar isteyecek; ... tuşuna yani göster tuşuna basacaksınız .sid dosyalarınızı programın arayüzüne tekrar göstereceksiniz - aç diyeceksiniz o devam edecek! Kurulum sistemine göre uzun sürebiliyor! Bende neredeyse yarım saat sürdü. (3gb ram var)

3- Kurulum sizce takılmış vs olabilir kesinlikle kurulumdan çıkmayacaksınız!

Yazıyı İkiye Bölüyorum, İlk Üç madde Blog Anasayfasında Kalan Maddeler İse Konunun Devamında


4- Kurulum esnasında sizden dvd2 de yer alan 2.sid dosyasını isteyecek, bu durumda sanal sürücünüzdeki 1. dvd yi çıkaracak yerine 2. dvd yi göstereceksiniz... 


Ara ara sizden 2_1.sid dosyasını 2_2.sid dosyasını vs isteyecek siz bunları istedikçe göstereceksiniz! Aynı dosyayı tekrar tekrar göstermenizi isteyebilir - yılmayın devamlı gösterin (2. dvd de yer alan sid dosyalarından bazılarını 3-4 kere gösterdiğim de olmadı değil. Kurulum sonunda oyun klasörünüz 14 gb boyuta ulaşacak, bu boyutları klasöre gidip yenileyip görebilirsiniz... Arayüzdeki ilerleme zımbırtısı ve boyut zımbırtısı tam çalışmıyor - oyun kurulumunun takıldığını sanmanızda ki en büyük etkende bu olsa gerek... Oyun kurulumu devam ediyor siz arayüz istedikçe dvd değiştirip .sid dosyalarını gösterin yeter!

5- Kurulum esnasında sizden 1. dvd de yer alan sid dosyalarını tekrar göstermenizi vs isteye bilir tekrar dvd 2 yi çıkarın sanal sürücünüze 1. dvd yi yükleyin o devam etsin... En sonda hata mesajı alacaksınız, sakın tırsmayın - masaüstünüze oyunun kısayolunun geldiğini fakat exe dosyasının olmadığını göreceksiniz... Bunlar hata falan değil tırsmayın! Sanal sürücünüze 1.dvd içindeki razor klasörünün tüm içeriğini normal crack yaparmış gibi oyunun anadizinine atacaksınız! Gelen uyarıya üzerine yaz değiştir şeklinde cevap vereceksiniz...

Olay tamam! İnternet araştırmalarım da oyunun bellirli bir tarihten sonra yada oyunun ilerleyen sürelerinden itibaren save hatası yaptığını - sizi sürekli oyundan attığını okudum. Başıma geldi arkadaşların uyarısını dikkate aldım - ara ara kendime save dosyaları oluşturdum! Böylece hatalı save dosyası yüzünden oyundan hep aynı yılda atılmaktan kurtuldum...

Not: kurulum aşamalarını ortalama bir bilgisayar kullanıcısının anlayabileceği tarzda yazdım. Ömründe hiç kurulum yapmamış relase melase ne bilmeyen arkadaşlara tavsiyem - buradaki maddeleri crack-deamon tools vb. programların amacını ıvırını zıvırını öğrendikten sonra bakınmaları... İnternette empire total war için ciddi bir kurulum karmaşası olduğunu gördüm bloğuda sırf bunun için kastım, umarım yardımcı olmuşumdur...

7 yorum:

  1. marhabalar gerçekten çok faydalı oldu sayende yüklemeyi başardım oyunu,yazılarının takipçisiyim bundan böyle

    YanıtlaSil
  2. sid uzantılarını istemiyor bende

    YanıtlaSil
  3. sid uzantılarını istemiyor ben de installa basınca yükledikten sonra direk bir dosya cıkıyor

    YanıtlaSil
  4. anlatmaya çabaladığım kurulum razor içindi. başka yayıncıların ripleri vs için değil.
    razor kurulumu standart... sid istiyor sen bıkmadan usanmadan sidleri gösteriyorsun.
    başka klasör demiş olan arkadaşa cevap ise:
    başka bir yayıncının oyunudur o klasör içine girip exe dosyasına basıp da oynuyor olabilirsin. caps yollarsan bakarız. vs.

    YanıtlaSil
  5. save dosyası açma işini biraz detaylı bir şekilde anlatabilir misin? bu arada bilgi için teşekkürler yoksa oyunu hatalı diye yüklemeden silecektim :)

    YanıtlaSil
  6. save dosyası oluşturma olayı şöyle - oyunu oynuyorsunuz sene atlama tuşuna basıp yıl değiştirme anında hata ile karşılaşıyorsunuz... otomatik save o yılda kaldığından tekrar tekrar aynı yılda oyundan atılıyorsunuz.. bununla karşılaşmamak için her 2-3 yılda bir oyunda esc yapıp save bölümüne girip oradan kendinize dosyala oluşturun.

    YanıtlaSil

yorum yazmak yardım istemek için Google yada Msn yada blog hesabına ihtiyacın bulunmamakta. Yorumlama biçimi tikini tıklıyor ve en alttaki Anonim seçeneğini işaretliyoruz. Sonra da mesajı yolluyoruz. Bende okuyorum.