3 Ocak 2012 Salı

Aşkın GözYaşları - Tebrizli Şems

Sinan Yağmur - Tebrizli Şems / AŞKIN GÖZYAŞLARI 370. BASKI
Hiç ilgisiz alakasız herhalde kitap aramak-bulmak-bakınmak için son yapılması gereken ucuzluk süpermarketleri olsa gerek... Pek sanmıyorum çünkü bundan önce aldığım çok düşük ücretli fakat içi inanılmaz dolu olan kitap ''Bilgelik Hikayeleri'' ve bu! Hemde ucuzluk sepetinin içinde... 370 baskı yapmasının sebebi de belkide budur... Tebriz li şems i bugün Türkiye de kaç kişi tanır, hani tanımak dediğim çok yüzeysel! Çok az kişi! fakat nasıl 370 baskı!
1- Kapak resminden kaynaklanıyor
2- Yalan
3- Satış stratejisi...
Halen çözemedim...

Yada Mevlana ile olan hocalık-talebelik-arkadaşlık* ilişkisi midir? Tebrizli Şems konya dan ayrıldıktan sonramıdır? yoksa diğer görüşe göre Hz. Mevlana yı kıskanan konyalı halk tarafındanmı öldürülmüştür... Cidden bu belirsizdir... Kısacası Şems konya yı terk ettikten sonra Hz. Mevlana şu paragrafı bize emanet etmiştir:
"Onun ışığı vurmazdan önce ölü bir nakıştım sadece taş duvarlarınızda. O, elindeki yay ile vurmazdan önce tellerime; hep aynı nameyi çalıp söyleyen, kendi sesine yabancı bir kuru rebaptım. Ben onun avucunda bağlar, bahçeler ağaçlar görür; deryalar gibi geniş, deryalar kadar berrak sular görürüm. Onun avucunda çıkan ağaçların gölgesinde dinlenirim. Lâkin siz bunların hiçbirini göremezsiniz." 

* Mürşid-Mürid İlişkisi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

yorum yazmak yardım istemek için Google yada Msn yada blog hesabına ihtiyacın bulunmamakta. Yorumlama biçimi tikini tıklıyor ve en alttaki Anonim seçeneğini işaretliyoruz. Sonra da mesajı yolluyoruz. Bende okuyorum.