8 Şubat 2012 Çarşamba

Emir ül Müminin

Müslümanların emiri olmak sıfatı, başlı başına derttir sorundur; hakikaten zordur... Verilen kararların dönüp dolaşıp sende sonlanması; 10 haneli bir köyün muhtarının encümeniyle birlikte aldığı karardan dahi sen en sonunda mesulsün! Seni kimseler oraya silah zoruyla getirmez! Kendin kabullenerek gelirsin! Müslümanların Başkanı olmak zordur kısacası...
Müslümanların babası - Müslümanların Başkanı (emir-i) sevabıda günahıda boldur... 

Müslüman Aleminin Hz. Peygamberden sonraki en büyük idarecisi Hz. Ömer in (RA) çok önemli menkıbesi:
Fırat kenarında oğlak zayi olsa
Bir gün Hazret-i Ömer bir cemiyette ağladı. Niçin ağladığı sorulduğunda, buyurdu ki:
(Niçin ağlamayayım ki, eğer Fırat kenarında oğlak zayi olsa, yarın kıyamet gününde, o Ömer’den sorulur.) Yine nakil olunur ki, bir gün Hazret-i Ömer eline bir saman çöpü alıp, ne olaydı, bu saman çöpü ben olaydım. Ne olaydı mahluk olmayaydım, validem beni doğurmayaydı. Ne olaydı, hatırlanan nesne değil de, unutulan nesne olaydım demiştir.
İhsan Eliaçık ın güzel değerlendirmesini okumak için -->
http://www.ulusalkanal.com.tr/gundem/ihsan-eliaciktan-tayyip-erdogana-zehir-zemberek-yanit-h942.html

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

yorum yazmak yardım istemek için Google yada Msn yada blog hesabına ihtiyacın bulunmamakta. Yorumlama biçimi tikini tıklıyor ve en alttaki Anonim seçeneğini işaretliyoruz. Sonra da mesajı yolluyoruz. Bende okuyorum.