25 Ekim 2012 Perşembe

Din Bir Çeşit Ruhsal İçkimidir

“Din, bütün yaşamı boyunca çalışan ve yokluk çekenlere dünyada azla yetinmeyi, kısmete boyun eğmeyi, sabırlı olmayı ve öteki dünyada bir cennet umudunu sürdürmeyi öğretir. Oysa yine din, başkalarının emeğinin sırtından geçinenlere bu dünyada hayırseverlik yapmayı öğreterek, sömürücü varlıkların ceremesini pek ucuza ödemek kolaylığını gösterir ve cennette de rahat yaşamaları için ehven fiyatlı bilet satmaya bakar. Böylelikle din, halkı uyutmak için afyon niteliğindedir. Din, sermaye kölelerinin insancıl düşlerini, insana daha yaraşan bir yaşam isteklerini içinde boğdukları bir çeşit ruhsal içkidir.”
V.İ.Lenin

Lenin in düşüncesini okuduğumda ''benimde afyon olarak kimi durumlarda kimi şartlarda'' inandığım - düşündüğüm bu fikri tescillemiş oldum. Evet ''din'' ahlaksızların ellerine geçtiğinde afyonların içkilerin en beteri olmakta...

Z.Mao yu da unutmamak gerek.

Şimdi paragrafı komünist manifestodan vs almadım, ULUSAL KANAL - ULUSAL KANALIN WEB SAYFASINDAN ekledim... Yazının tam metnini ve yazarın (YILMAZ YUNAK) diğer yazılarını rica ederim lütfen bir okuyun.
http://www.ulusalkanal.com.tr/din-halklarin-afyonudur-makale,537.html

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

yorum yazmak yardım istemek için Google yada Msn yada blog hesabına ihtiyacın bulunmamakta. Yorumlama biçimi tikini tıklıyor ve en alttaki Anonim seçeneğini işaretliyoruz. Sonra da mesajı yolluyoruz. Bende okuyorum.