26 Eylül 2012 Çarşamba

Fotoğraf - Yıkık Bina - Okul - Aq.


Fotoğrafta görülen yapı, baba ocağındaki eski köy okullarından biri, 1938 Erzincan depreminde zarar görüp bir daha kapılarını eğitim-öğretim için açamamış... Bina da ki yıpranma depremden kaynaklanmamış tamamen bakımsızlıktan unutulmuşluktan ibaret... Öğrendiğim kadarıyla da 1999 marmara depreminde zarar gördüğü halde içlerinde eğitime-öğretime ara verilmeden devam edilen bazı okulların %1 i kadar bile hasar görmemiş... Fakat işgüzar Türk Köylüsü tarafından:
- burası yıkılır mıkılır aq. denmiş!!!
Amına koyyim lafını cümlenin gerçek sahibisi çok büyük ihtimalle kullanmamıştır; olayı dramatize etmek adına ben özellikle kullandım!!!
Yazıyı sanıyorum iyiden iyiye abarttım uzattım, değerli zamanlarını çaldığım arkadaşlardan bu cümleyi de uzatarak özür diliyorum ;)

Bilmeyenler için aq. = (amına koyyim yada amına goyyim yada amına goyarım)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

yorum yazmak yardım istemek için Google yada Msn yada blog hesabına ihtiyacın bulunmamakta. Yorumlama biçimi tikini tıklıyor ve en alttaki Anonim seçeneğini işaretliyoruz. Sonra da mesajı yolluyoruz. Bende okuyorum.